Opis preampów basowych GregoryPreAmps 3 pasmowych, GP-BP3 Modern, GP-BP3 Jazz, GP-BP3 Class A.


Wszystkie preampy wyposażone są w stopień wejściowy JFet w klasie A. Cały tor dźwięku wykorzystuje wysokiej jakości kondensatory foliowe. Preampy posiadają najnowsze rozwiązanie opracowane przez GregoryPreAmps poprawiające czytelność dźwięku w filtrach.

Brzmienie preampów oddaje naturalny charakter instrumentów z wiernym odzwierciedleniem detali i dynamiki, dźwięk jest klarowny i transparentny. Filtry brzmią czytelnie w każdym ustawieniu.

Budowa preampów jest oparta na najlepszym opracowanym przeze mnie schemacie, stopień wejściowy w pełnej klasie A na wyselekcjonowanych JFetach, filtry natomiast z zastosowaniem nisko szumowych wzmacniaczy operacyjnych o wysokich parametrach dla zastosowania audio tego typu, oraz niskim poborem prądu.

Wszystkie trzy preampy posiadają regulację Boost/Cut Treble, Middle,Bass. Dodatkowo każdy z nich posiada przełączany zakres dla Treble (Air / Crunch) i Bass (Thick / Deep). Dodatkową opcją na zamówienie jest dodanie regulacji Gain do +6dB lub +10dB, jest to stosowane przy przetwornikach z bardzo niskim sygnałem wyjściowym.

Treble Air to zakres wysoki idealnie nadający się do gry slapem, natomiast ustawienie Crunch to zakres niższy, idealny wybór do gry fingerstyle, tapping i gra kostką. Podstawowe ustawienie to Air.

Bass Thick to zakres pełniejszy, sprawdzi się dobrze przy grze kostka na scenie jak i w studio przy nagrywaniu liniowo, posiada szersze pasmo dające więcej energii wyższym strunom. Basu tego należy dodawać mniej przy dużych głośnościach. Bass Deep to zakres zwiększający głębię w basie, szczególnie przy instrumentach ze struną H dodaje mocy, bas ten można podbić mocniej niż Thick z zachowaniem równowagi dla niskiego środka.

Middle posiada możliwość przełączania częstotliwości 470Hz/800Hz dla przełącznika on/on lub 470Hz/800Hz/1,8kHz dla przełącznika on/on/on. Pasmo środków jest dość szerokie, co skutkuje bardziej naturalnym brzmieniem niż przy wąskich filtrach, które można spotkać w innych konkurencyjnych preampach. Zakres 470Hz świetnie dodaje masy, 800Hz większej wyrazistości, 1,8kHz poprawia prezencję.

GP-BP3 Modern

Model BP3 Modern, jest to podstawowy model o charakterze dość mocnym w dynamice, posiada klarowną górę i mocny bas, odpowiednio twardy do gry kostką, slapem i mocnym fingerstyle. Środek wyrazisty i energetyczny dla każdego instrumentu/przetworników, potrafi unieść dźwięk z odpowiednią mocą. Nadaje się doskonale dla humbuckerów. Przy singlach daje jasny, klarowny i nowoczesny dźwięk. Radzi sobie z basem humbuckerów opartych na magnesach ceramicznych. Dźwięk jest nieco wysunięty do przodu przez co daje wyrazistą obecność w zespole. Zasilanie 9V/18V rekomendowane 18V, pobór prądu 2mA.

GP-BP3 Jazz

Model BP3 Jazz, jest to model charakteryzujący się ciepłym i wyrazistym środkiem oraz pełniejszymi harmonicznymi, bas jest bardziej miękki i selektywny z dobrą dynamiką oraz wypełnieniem. Dźwięk w tym preampie jest osadzony nieco głębiej niż Modern i jest pełniejszy. Wysokie tony mniej wyraziste i delikatniejsze niż w wersji Modern. Środek delikatniejszy niż w modelu Modern, brzmienia fingerstyle to mocna strona modelu Jazz. Idealny wybór dla Jazzowej gry przy pickupach Alnico, szczególnie singli typu Jazz Bass. Zasilanie 9V/18V rekomendowane 18V, pobór prądu 1,5mA.

GP-BP3 Class A

Model Class A, jak sama nazwa wskazuję, preamp ten jest zbudowany w pełnej klasie A. Stopień wejściowy jak i filtry zrealizowane zostały w pełnej klasie A. Brzmienie preampu jest pełne, dźwięk masywny i klarowny a harmoniczne perfekcyjne. Preamp ten może pracować tylko w wersji zasilanej systemem ładowanym przez usb lub stompbox zasilany zasilaczem. Zasilanie 9/12V, pobór prądu 16mA. *Preamp wymaga zaprojektowania indywidualnie komory instalacyjnej dla akumulatora wraz z elektroniką sterującą.

Wszystkie preampy posiadają wersję montowaną w instrument Onboard oraz możliwość zamówienia wersji StompBox.
Wymiary preampu Onboard : wysokość 16mm, szererokość 29mm, długość 35mm.